آیا نوسانات ارز تاثیری روی قیمت تیرآهن دارد


به طور کلی تیرآهن یکی از مهم ترین مقاطع فولادی در صنعت ساختمان سازی و غیره می باشد که عوامل گوناگونی بر روی قیمت این مقطع فولادی تاثیرگذار است و در این مقاله قصد داریم به توضیح اینکه آیا نوسانات ارز تاثیری روی نرخ آن دارد بپردازیم.

تاثیر نوسانات ارز بر روی تیرآهن

در ابتدا توجه داشته باشید که در دو سال گذشته در بازار آهن نوسانات ارزی به قدری زیاد بوده است که عواملی مانند تغییر تقاضا یا تغییر قیمت ‌های جهانی اثر کمتری نسبت نوسانات ارز بر روی قیمت مقاطع فولادی داشته است . به دلیل استفاده از تیر در صنایع مختلف می توان گفت قیمت روز این مقطع فولادی برای افراد بسیاری قابل اهمیت می باشد و کارخانه های متعددی از جمله ذوب آهن اصفهان، فولاد البرز ایرانیان، شاهین بناب، جهان فولاد غرب، فولاد اهواز و.... به تولید انواع تیرآهن‌ میپردازند.

نرخ تیرآهن چگونه محاسبه می شود

همانطور که گفته شد تیرآهن یکی از مهم ترین مقاطع فولادی در ساختمان سازی می باشد که دارای انواع مختلفی از جمله IPB، IPN،IPE و لانه زنبوری است. در زمان خرید تیر برای خریداران این محصول سوال پیش می آید که نرخ آن چگونه محاسبه می شود. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد روش محاسبه قیمت تیرآهن بدست آورید.

به طور کلی می توان گفت نرخ تیرآهن به صورت کیلویی محاسبه می شود. در زمان محاسبه قیمت این محصول عواملی همچون وزن و سایز تیر، سبک و سنگین بودن و نوع تیر تاثیر گذار است. برای محاسبه وزن انواع تیرآهن می توان از فرمول های زیر استفاده نمود.

• فرمول محاسبه وزن تیر : طول تیر IPE به متر × وزن یک متر (جدول اشتال) = وزن تیر IPE

• فرمول محاسبه تیر لانه زنبوری: طول تیر لانه زنبوری(CPE) به متر× وزن یک متر (از جدول اشتال) = وزن نهایی تیر لانه زنبوری

• فرمول محاسبه تیر IPB : طول تیر IPB × وزن یک متر( از جدول اشتال) = وزن نهایی تیر IPB

تیرآهن ذوب آهن اصفهان از کجا بخریم

ذوب آهن اصفهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در ایران می باشد که محصولات فولادی متنوعی از جمله انواع تیرآهن، میلگرد و ... تولید می کنند. کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید کننده انواع تیر (IPE)، تیر (IPB)، تیر (IPN) بر طبق استاندارد اروپا است.

وزن تیرآهن تولید شده در این کارخانه مطابق با جدول اشتال می باشد و در سایز های 14 الی 30 میلی متر تولید می گردد .البته توجه داشته باشید که قیمت تیرآهن اصفهان به علت کیفیت بالا نسبت به سایر ها تولید کننده ها بیشتر می باشد. بازرگانی آراد آهن مرکز فروش انواع محصولات فولادی از جمله تیرآهن ذوب آهن اصفهان با مناسب ترین قیمت بازاراست.

از کجا تیرآهن با نرخ مناسب بخریم

تیرآهن یکی از مهم ترین پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی می باشد و همانطور که گفته شد در کشورمان کارخانجات متعددی انواع تیر را تولید می کنند. در زمان خرید انواع تیرآهن برای خریداران سوال پیش می آید که از کجا این مقطع فولادی با نرخ مناسب بخریم؟

این بازرگانی قیمت روز تیر و مقاطع فولادی دیگر را در سایت و کانال تلگرام خود روزانه به روزرسانی می کنند. همچنین آراد آهن برای سهولت مشتریان خود فروش آنلاین را فراهم نموده است.برای خرید تیرآهن اصفهان و مقاطع فولادی دیگر در هر ابعاد و نوعی به صورت آنلاین، می توانید به سایت آراد آهن مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت کنید.

آراد آهن مرکز فروش آهن آلات در کشور

تیرآهن دارای نوع های مختلفی می باشد که برای تهیه ی انواع آن باید به سراغ کارخانه های تولید کننده و یا شرکت های تامین کننده انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی بروید. این مقطع فولادی در صنعت ساختمان سازی کاربرد های متنوعی دارند به همین دلیل کارخانه های زیادی به تولید انواع تیر می پردازند . همانطور که گفته شد بازرگانی آراد آهن مرکز فروش انواع تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی در اصفهان و سراسر کشور می باشد. بازرگانی آراد آهن انواع تیرآهن را در سایز های گوناگون با نرخ مناسب به مشتریان عزیز ارائه می کند.

منبع : ساعت24

روشهای رفع سیاهی قوزک پا


روشهای رفع سیاهی قوزک پا

سیاهی قوزک پا چیست؟

سیاهی قوزک پا عارضه‌ای رایج در بین مردم است که در آن قوزک پا همانند سیاهی آرنج یا زانو رنگ تیره به خود می‌گیرد؛ این عارضه جزو ناخوشایندترین حالت‌های پوست به‌ ویژه برای زنان به‌شمار می‌رود که از نظر روحی ممکن است سبب آزار و اذیت و کاهش اعتماد به نفس در آنها شود. بیش از 80 درصد از کل مردم جهان، درجاتی از این تیرگی‌ را تجربه کرده‌اند.

راه‌های پیشگیری از تیرگی مچ پا

برخی عادت‌ها پوست را به تدریج تحریک می کند و سبب ضخیم شدن پوست و تیرگی آن می‌شود. از این‌رو برای مبتلا نشدن به تیرگی قوزک پا می‌توان اقدام‌های زیر را انجام داد:

  • در معرض نور آفتاب قرار نگرفتن
  • نپوشیدن دائمی بوت
  • استفاده نکردن از لباس‌های زبر
  • چهار زانو ننشستن روی فرش یا جای زبر.

 

درمان خانگی سیاهی قوزک پا با لیمو

لیمو جزو بهترین مواد طبیعی برای سفید کردن نقاط تیره پوست شناخته می‌شود. این ماده برای رفع سیاهی قوزک پا نیز کاربرد دارد. لیمو دارای خاصیت‌های لایه بردار، ضد عفونی کننده و روشن کننده پوست است. به همین دلیل با استعمال آن روی نواحیه تیره بدن مانند قوزک پا می‌توان تیرگی را تا حد زیادی از بین برد.

 

روش استفاده از لیمو برای رفع تیرگی قوزک پا

برای استفاده از این متد درمان خانگی سیاهی قوزک پا، دو راه‌کار وجود دارد. اول اینکه آب یک لیموی تازه گرفته شود. سپس باید پنبه را به آن آغشته کرد و روی ناحیه تیره قوزک پا مالید. روش دوم این است که لیمو تکه تکه شود و یک برش از آن روی ناحیه تیره مالیده شود. در هر صورت فرد باید چند دقیقه این کار را ادامه دهد تا قسمت تیره قوزک پا به آن آغشته شود. لیمو باید حدود نیم ساعت روی پوست باقی بماند و سپس با آب ولرم شسته شود. مشاهدات نشان داده است که انجام این کار دو بار در طول روز باعث می‌شود تیرگی پوست قوزک پا در یک هفته بهبود پیدا کند.

 

آلوئه ورا برای درمان تیرگی قوزک پا

آلوئه ورا در بسیاری از درمان‌های خانگی مشکلات پوستی از جمله درمان سیاهی قوزک پا، نقش مهمی دارد. ژل این گیاه از قدیم برای روشن کردن پوست تیره کاربرد داشته است. این روش برای افرادی که قوزک پای آن‌ها هم تیره و هم زبر است، انتخاب مناسبی است.

 

روش استفاده از آلوئه ورا

استفاده از این روش برای درمان خانگی سیاهی قوزک پا بسیار ساده است. تنها به یک تکه آلوئه ورا نیاز است. باید لایه رویی برگ را برداشت تا بتوان ژل‌ها را روی ناحیه تیره مالید. این کار باید چند دقیقه انجام شود تا تیرگی قوزک پا به صورت کامل به آلوئه ورا آغشته باشد. بعد از آن ژل باید به مدت نیم ساعت روی ناحیه باقی بماند و سپس با آب ولرم شسته شود. برای نتیجه سریع‌تر بهتر است این کار به صورت روزانه تکرار شود.

 

درمان خانگی سیاهی قوزک پا با شیر و آرد برنج

شیر دارای خاصیت‌های پاک کننده، رطوبت رسان و روشن کننده برای پوست است. ترکیب آن با آرد برنج قدرتمندتر خواهد بود و می‌تواند برای تیرگی قوزک پا مناسب باشد.

 

روش استفاده از شیر و آرد برنج

برای استفاده از این درمان خانگی سیاهی قوزک پا باید سه قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق غذاخوری آرد برنج مخلوط کرد. این مخلوط باید به شکل یک خمیر غلیظ و یکدست باشد. خمیر باید به مدت ده دقیقه روی پا ماساژ داده شود. بعد از اینکه خمیر روی پا خشک شد، باید آن را با آب ولرم شست. انجام این کار سه الی چهار بار در هفته توصیه شده است.

 

رفع تیرگی قوزک پا با سیب زمینی

سیب زمینی و آب آن مواد مفید دیگری برای از بین بردن تیرگی ناحیه قوزک پا هستند. برای تهیه آب سیب زمینی هم می‌توان از آبمیوه گیری استفاده کرد و هم اینکه آن را رنده کرد و فشار داد. بعد از آن آب سیب زمینی خارج می‌شود. به کمک صافی نیز می‌توان تفاله‌ها را از آب سیب زمینی جدا کرد و آن را مورد استفاده قرار داد. سپس باید قسمت تیره پا را به آب سیب زمینی آغشته کرد. بعد از ?? دقیقه که آب سیب زمینی روی این قسمت باقی ماند و خشک شد، می‌توان آن را شست.

 

درمان خانگی سیاهی قوزک پا با آب خیار

خیار نیز می‌تواند جزو روش‌های درمان گیاهی سیاهی قوزک پا به شمار رود. خاصیت خیار معمولا برای از بین بردن تیرگی زیر چشم مورد توجه قرار می‌گیرد. اما استفاده از آن برای بهبود سیاهی قوزک پا نیز کاربرد دارد. این ماده دارای آنتی اکسیدان است و می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. علاوه بر آن رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین می‌کند و می‌تواند چروک‌های ایجاد شده روی قوزک پا را از بین ببرد. بنابراین جزو روش‌های مناسب درمان خانگی سیاهی قوزک پا به شمار می‌رود.

 

روش استفاده از خیار

افراد هم می‌توانند خیار را رنده کنند و آب آن را روی تیرگی قوزک پای خود بمالند. هم اینکه می‌توانند خیار را حلقه حلقه کنند و آن را روی ناحیه تیره قرار دهند. در هر دو حالت، خیار باید ?? تا ?? دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس با آب ولرم شسته شود. این کار باید به صورت روزانه انجام شود.

رفع تیرگی قوزک پا با لیزر

لیزر راهکاری مناسب برای رفع بسیاری از عوارض پوستی است. از جمله این عوارض می‌توان به سیاهی قوزک پا اشاره کرد.

لیزر قوزک پا روشی موثر و ایمن است که از طریق از بین بردن لایه‌های سطحی پوست، تیرگی آن را کاهش می‌دهد. این کار با استفاده از لیزر معمولی یا فرکشنال انجام می‌‌شود.

البته درجه و نحوه استفاده از این تجهیزات برای رفع سیاهی قوزک پا با لیزر از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا در صورت استفاده نادرست به تحریک، افزایش ضخامت و تیره شدن بیشتر پوست ختم می‌‌شود.

لیزر فرکشنال CO2 که به آن لیزر مونالیزا نیز گفته می‌شود در درمان این عارضه به نسبت دیگر روش ها موثرتر عمل می‌کند.

محدودیت‌های لیزر درمانی برای رفع سیاهی قوزک پا

اغلب کسانی که از تیرگی قوزک پا رنج می‌برند می‌توانند از این روش برای حل مشکل خود استفاده کنند. اما درمان سیاهی قوزک پا با لیزر در دوران بارداری یا شیردهی توصیه نمی‌شود. همچنین در صورت داشتن سابقه بیماری، لیزردرمانی باید با مشورت پزشک انجام گیرد. ناگفته نماند که این روش برای پوست‌های تیره رنگ مناسب نیست.

مراحل انجام لیزر تیرگی قوزک پا

برای درمان سیاهی قوزک پا با لیزر، ابتدا پزشک محل مورد نظر را با یک کرم موضعی بی‌حس می‌کند. با قرار دادن دستگاه لیزر روی قوزک پا و تاباندن اشعه به آن، لایه‌برداری آغاز می‌شود. در پایان محل تحت درمان به کرم مرطوب کننده آغشته می‌شود. رفع سیاهی قوزک پا با لیزر، نیازمند چندین جلسه درمانی است. طول هر جلسه بین 30 الی 60 دقیقه زمان می‌برد. مدت جلسات و فاصله زمانی بین آنها ثابت نیست و بر اساس عمق و وسعت تیرگی قوزک پا تعیین می‌شود.

 

مزایای لیزر درمانی قوزک پا

درمان سیاهی قوزک پا با لیزر روشی امن، سرپایی و بدون درد و خونریزی است. به دلیل استفاده از دستگاه خنک کننده، امکان سوختگی و آسیب دیدگی پوست پا بسیار کم است. دوران نقاهت نداشته و فرد می‌تواند بلافاصله بعد از اتمام کار به محل کار خود بازگردد. کوتاهی جلسات درمانی و ماندگاری بالای نتایج از دیگر مزایای این روش است.

در این روش، نتیجه نسبت به دیگر روش‌ها زودتر مشخص می‌شود.

عوارض لیزر درمانی قوزک پا

بعد از پایان کار مقداری تورم، قرمزی، کبودی و پوسته پوسته شدن در ناحیه قوزک پا رخ می‌دهد. البته هیچ گونه جای نگرانی نیست. زیرا این موارد بعد از مدتی کوتاه و با استفاده از کرم‌های تجویزی برطرف می‌شوند. کیسه یخ نیز به کاهش التهاب و گرمای ناحیه تحت درمان کمک می‌کند. حساسیت پوستی یکی از عوارض لیزردرمانی است که با تست دستگاه در محدوده کوچکی از قوزک پا قابل پیشگیری است.

هزینه درمان سیاهی قوزک پا با لیزر

هزینه این روش در مقایسه با سایر روش‌ها بیشتر است. لازمه آگاهی از مبلغ دقیق، شرکت در جلسه مشاوره است. زیرا عوامل مختلفی روی هزینه‌های کار تاثیر می‌گذارند؛ به عنوان مثال می‌توان به تعداد جلسات، وضعیت پوست، عمق و وسعت تیرگی، نوع کلینیک و تخصص پزشک اشاره کرد.

به طور کلی هزینه هر جلسه لیزر بین 65 تا 120 هزار تومان در سال 1400 تخمین زده می‌شود که هزینه کلی درمان با توجه به تعداد جلسه‌ها تعیین می‌شود.

 

http://gg.gg/115df5

https://v.ht/ezeQR

 

https://500px.com/p/mandyrobe4?view=photos

https://logopond.com/MandyRobe4/profile/543403/?filter=&page=

http://www.aytoloja.org/jforum/user/profile/232465.page

https://list.ly/mandyrobe4/favorites

https://www.bitsdujour.com/profiles/d8Bq2g

https://letterboxd.com/MandyRobe4/

https://www.mapleprimes.com/users/MandyRobe4

https://www.f6s.com/shah-stam37

https://www.intensedebate.com/people/MandyRobe44

https://www.openlearning.com/u/shahstam-rab4nv/

https://stackoverflow.com/users/18799100/mandyrobe4?tab=profile

https://gitlab.com/MandyRobe4

https://qiita.com/MandyRobe4

https://www.cplusplus.com/user/MandyRobe4/