استفاده از نرده شیشه‌ای در طراحی و دکوراسیون ساختمان ها

استفاده از تکنولوژی روز شیشه در دکوراسیون داخلی

امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها اهمیت بسیار زیادی در میان سایر افراد پیدا کرده است. طراحان ساختمان و افرادی که در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی نقش دارند سعی می‌کنند همواره از تکنولوژی های جدید در طراحی‌های خود استفاده کنند. برای این کار روزانه به دنبال روش‌های جدید و لوازم مدرن موثر در طراحی دکوراسیون هستند. از زمان‌های قدیم تا به امروز شیشه‌ها نقش اساسی در طراحی دکوراسیون داشته‌اند. شیشه هیچوقت نقش مهم خود را در این زمینه از دست نداده و نخواهد داد، بلکه روز به روز به میزان تاثیر و اهمیت آن افزوده می‌شود. با  توجه به محبوبیت شیشه‌ها، روز به روز شاهد بوجود آمدن لوازم و تکنولوژی‌های جدیدی هستیم که با استفاده از شیشه بوجود آمده‌اند. این لوازم جدید تاثیر بسیار زیادی در طراحی و دکوراسیون ساختمان‌ها دارند. از جمله این محصولات می‌توان به شیشه لاکوبل، کابین دوش، پارتیشن شیشه‌ای و در نهایت نرده شیشه‌ای اشاره کرد. در ادامه با هر کدام از این لوازم بیشتر آشنا می‌شویم.

 

m4z0_r5.jpg

 

استفاده از نرده شیشه‌ای در طراحی و دکوراسیون ساختمان ها

نرده شیشه‌ای همانطور که از نام آن مشخص است نرده‌هایی برای حفاظت از زوایای کناری اطراف پله‌ها هستند که در گذشته از جنس آهن ساخته می‌شدند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی نرده‌ها را از جنس شیشه می‌سازند. نرده شیشه‌ای به دلایل متفاوتی طراحی و ساخته شد. این نرده‌ها نقش بسیار مهمی در زیبایی و مدرن‌سازی ساختمان‌ها دارند. با توجه به نقش مهم شیشه در دکوراسیون ساختمان های امروزی، می‌توان گفت که امروزه برای زیباسازی  و مدرن‌سازی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها در مرحله اول از شیشه ها کمک گرفته می‌شود. با توجه به این نکته استفاده از نرده‌های شیشه‌ای می‌تواند در یکپارچه سازی فضای داخلی خانه ها و یا ساختمان های اداری و تجاری موثر باشد.

از دلایل دیگر استفاده از نرده شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی، تنظیم نور داخل ساختمان‌ها است. شیشه‌های ساده می‌توانند نور را از داخل خود عبور داده و نور مورد نیاز درون ساختمان‌ها را فراهم کنند. ساخت پله هایی از جنس شیشه که در حال حاضر امکان پذیر شده است در کنار نرده شیشه‌ای، می‌تواند فضای داخلی خانه ها را پرنورتر و زیباتر جلوه دهد. به همین سادگی می‌توانید فضایی برای پرورش گل ها و گیاهان را در خانه ها فراهم کنید که به سادگی میزان نور مورد نیاز گیاهان را با استفاده از دکوراسیون شیشه‌ای تامین می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که این نوع نرده در دو نوع کلی تولید و استفاده می‌شود. می‌توان نرده ها به صورت تمام شیشه طراحی کرد یا اینکه به صورت تلفیقی از شیشه و فلز برای طراحی و ساخت نرده ها استفاده کرد. هر دو نوع زیبایی خاص خود را دارند و با توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان ها می‌توان نوع مناسب را انتخاب کرده و استفاده کرد.

 

استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در طراحی و دکوراسیون ساختمان ها

یکی دیگر از تکنولوژی‌های جدید شیشه در طراحی و دکوراسیون، پارتیشن شیشه‌ای است که امروزه در طراحی ساختمان‌ها نقش بسیار موثری دارد. پارتیشن شیشه‌ای را می‌توان به نوعی استفاده از شیشه برای ساخت دیوار معرفی کرد. در این صورت می‌توان اتاق هایی با دیوار های شیشه‌ای طراحی کرد. این اتاق ها می‌توانند در بسیاری از موارد بسیار کاربردی باشند. بعلاوه در ساخت یک اتاق شیشه‌ای برای کاربرد اصلی می‌‎توان تاثیر بسیار زیادی توسط این اتاق‌ها در زیبایی، مدرن‌سازی منازل و ساختمان‌های تجاری مشاهده کرد. می‌توان با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای فضای اصلی موجود در خانه ها را به قسمت های مختلف تفکیک کرده و به سادگی در برابر ورود عوامل متعدد خارجی مقاومت کرد. از جمله این عوامل به صداها، گرد و خاک، حشره ها و ... اشاره می‌کنیم. طراحی این نوع پارتیشن نیاز به دقت و تخصص زیادی دارد. بهترین کاربرد برای این پارتیشن‌ها استفاده در ساختمان های اداری و شرکت ها است.

استفاده از کابین دوش در طراحی و دکوراسیون داخلی

 

کابین دوش یک محفظه در اندازه های متفاوت است که در داخل حمام ها قرار می‌گیرد. این محفظه حاوی دوش و متعلقات مربوطه است که یک پنل کنترلی در قسمت پشتی آن قرار داده شده است. با استفاده از این پنل می‌توان تنظیمات مخصوص به دوش را تغییر داد و بر طبق خواسته شخص تنظیم کرد. این نوع کابین‌ها با توجه به اندازه حمام انتخاب می‌شوند و برای نظافت و پاکیزگی بیشتر طراحی و تولید شده‌اند. درب‌های کابین دوش از جنس شیشه بوده و در دو نوع کشویی و باز شو طراحی و ساخته می‌شود. برای طراحی این نوع محصول شیشه‌ای از طرح ها و اندازه های متفاوتی استفاده می‌کنند. استفاده از کابین در داخل حمام ها در کنار وان می‌تواند یک امکانات کامل برای استحمام محسوب شود. معمولا کسانی که می‌خواهند یک دوش سریع بگیرند از کابین دوش یا دوش های معمولی استفاده می‌کنند. در حالی که استحمام در وان ها زمان بر بوده و نیاز به آماده‌سازی وان ها خواهد داشت.

آموزش نویسندگی و تولید محتوای تخصصی برای وبسایت ها

آموزش نویسندگی و تولید محتوای تخصصی برای وبسایت ها

کافه محتوا؛ مرجع تولید محتوای تخصصی صنعتی و گردشگری تقدیم می کند....

 

کتاب الکترونیکی آموزش فنون و نکات نویسندگی و تولید محتوای تخصصی برای وبسایت ها،

همراه با پشتیبانی

قالب فایل: PDF

تعداد صفحات: 28 صفحه

قیمت خرید: 290000 تومان

ویژگی دوره: کاملاً یونیک و دست اول؛ مبتنی بر تجربیات کاری؛ دارای پشتیبانی نویسندگان

9fu9_r1.jpg

دنیای امروزی، دنیای پر هیاهو و پر زرق و برق مهارت ها و رشد کسب و کارها است. توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به ویژه در حوزه اینترنت موجب شده است بسیاری از فعالیت ها در فضای مجازی رشد پیدا کنند. اگر یک گشت و گذار مختصر در فضای وب داشته باشید قطعاً متوجه خواهید شد که انواع مدل های مختلف از مشاغل در حوزه های گسترده در اینترنت مشغول به فعالیت هستند و همه آنها به نوعی برای خود، یک منبع کسب درآمد ایجاد کرده اند.

در این میان به وبسایت هایی برخورد می‌کنید که آگهی های استخدامی متنوعی را منتشر می کنند و اگر قطعاً در جستجوی یک شغل مناسب باشید این آگهی ها توجه شما را به خود جلب می نمایند. روی صحبت ما با کسب و کارهای حوزه وب و نویسندگی است.

دنیای نویسندگی، یک فضای پویا، فوق العاده و بسیار جذاب است که نه تنها به عنوان یک مهارت، بلکه به عنوان یک منبع کسب درآمد در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. فردی که دارای مهارت نویسندگی است به راحتی می‌تواند از این راه به درآمد مناسبی برسد.

 

تولید محتوا برای سایت چیست و چه مزایایی دارد؟

تولید محتوا برای وب سایت ها عبارت است از نوشتن یک یا چند متن کامل و تاثیرگذار که در وب سایت های مختلف منتشر می شود. بسته به نوع فعالیت وبسایت، محتوا می‌تواند کاربران را در سایت نگه دارد، تعداد بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهد و چنانچه فعالیت سایت در حوزه فروشگاهی باشد می تواند کاربران وب سایت را به مشتریان و سپس به خریداران تبدیل کند.

تولید محتوای تخصصی برای سایت ها به ویژه سایت های فروشگاهی منجر به افزایش میزان فروش می‌شود. در نتیجه افرادی که به عنوان نویسنده تولید محتوا فعالیت می‌کنند باید مهارت های لازم را در این راه به دست آورند. یک تولید کننده محتوا از مهارت های نگارشی فارسی، ویرایش، اصول سئو و انتشار محتوای تخصصی در وب سایت به طور کامل اطلاع دارد و می تواند یک محتوای تخصصی برای سایت ایجاد کند.

تولید محتوای تخصصی برای سایت دارای مزیت هایی همچون افزایش فروش، افزایش ترافیک سایت، جذب مخاطب و مشتری و در نتیجه بهبود رتبه سایت خواهد شد.

 

 چگونه به نویسنده حرفه ای در تولید محتوای تخصصی تبدیل شویم؟

اگر در حوزه تولید محتوای تخصصی برای سایت فعالیت می کنید قطعاً نیاز دارید مهارت های خود را ارتقا دهید؛ شاید هم در میان فعالیت ‌های روزانه تصمیم دارید روش های صحیح نویسندگی محتوای سایت را بیاموزید. در حقیقت اولین قدم برای ورود به این کار، تعیین اهداف است.

 اگر تصمیم دارید در مسیر نویسندگی محتوای تخصصی برای سایت وارد شوید مهارت های زیادی لازم است کسب کنید. یک نویسنده محتوای تخصصی دقیقا می داند که درباره چه موضوعی باید چگونه بنویسد تا بیشترین و موثرترین بازخورد را دریافت کند. درست از زمانی که اولین نوشته خود را در وب سایت منتشر می کنید بازخوردها را دریافت خواهید کرد. بررسی این نتایج به شما می گویند که تا چه میزان در نویسندگی محتوای تخصصی موفق بوده اید.

به دلیل اهمیت تولید محتوای تخصصی برای سایت ها و گسترش کسب و کارهای اینترنتی، در یک مجموعه کاملاً جدید و غیرتکراری، یک آموزش تخصصی پیرامون شیوه صحیح نویسندگی محتوا برای وب سایت ها تهیه کرده‌ایم. این دوره به صورت کاملاً یونیک و مبتنی بر تجربیات کاری در مدت ? سال فعالیت تهیه شده است.

با خرید بسته آموزشی تولید محتوای تخصصی برای وب سایت ها این فرصت برای شما فراهم می شود تا پس از  مطالعه کامل دوره و تمرین هایی که برای شما در نظر گرفته شده است بتوانید با این مجموعه همکاری کنید. 

یکی از مهم‌ترین مزایای نویسندگی تولید محتوای تخصصی برای وب سایت ها، پشتیبانی نویسندگان و همکاران است و شما به راحتی می توانید به عنوان یک تولید کننده محتوا با ما یا سایر شرکت ها فعالیت کنید و در این کار اشکالات و  نقاط ضعف خود را برطرف نمایید.

 

فهرست عناوینی که در این آموزش خواهید آموخت به صورت زیر است:

  • نویسندگی چیست؟
  • تولید محتوا چیست؟
  • نویسندگی و تولید محتوا چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند؟
  • چگونه بنویسیم؟
  • در مورد چه موضوعاتی بنویسیم؟
  • چگونه می توانیم متن های بهتری بنویسیم؟
  • آیا می توانیم از مهارت نویسندگی، درآمد قابل توجهی کسب کنیم؟
  • ورود به بازار کار نویسندگی
  • مزایا و معایب شغل نویسندگی
  • نویسندگی چقدر حقوق دارد؟
  • برای نویسنده شدن به چه مهارت هایی نیاز داریم؟
  • ویژگی های یک متن خوب چیست؟
  • چگونه یک متن قوی و تأثیرگذار بنویسیم؟
  • یک محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟
  • چه موضوعاتی پرطرفدار هستند؟
  • نکات مهم در نوشتن یک محتوای قوی و بسیار عالی چیست؟
  • آشنایی با نمونه هایی از محتواهای متنی که بسیار قوی هستند
  • آشنایی با نمونه هایی از متن هایی که ضعیف، نوشته شده اند
  • فنون و راهکارهای کاربردی برای تولید یک محتوای خلاق و عالی
  • خلاق و کنجکاو باشید
  • به توانایی های خود اعتماد کنید


 کتاب الکترونیکی آموزش نویسندگی و تولید محتوای تخصصی می توانید از طریق لینک مربوطه اقدام نمایید.

 

کلمه های کلیدی:

  • تولید محتوا
  • تولید محتوای تخصصی
  • نویسنده تولید محتوا
  • محتوای تخصصی
  • تولید محتوای تخصصی
  • نویسندگی محتوای سایت
  • محتوای تخصصی برای سایت
  • تولید محتوای تخصصی برای وب سایت
  • نویسندگی
  • نویسنده محتوای سایت

 

نقد کتاب چرا ملت ها شکست می خورند

نقد کتاب چرا ملت ها شکست می خورند

کتاب چرا ملت ها شکست می خورند سعی دارد به‌طور جامع شرح دهد که به چه دلیل ?.?? هزار میلیون نفر در کشورهای درحال پیشرفت در فقر به سر می‌برند و مدام در تقلا هستند تا با درآمدی که گاهی حتی از ?.?? دلار نیز کمتر است روزگار سر کنند. شاید انتظار داشته باشید این کتاب، اثری غم‌انگیز باشد و مطالعه‌اش احساس بدی به شما دست دهد؛ اما بر خلاف انتظار شما، اثری است فرح‌بخش و غنی که نوید فردای بهتر می‌دهد و شاید بتوان گفت که در نوع خود شاهکاریست.

دارون عجم‌اوغلو و جیمز ای رابینسون، دو نویسنده‌ی پرشور و معتبر این اثر، کار خود را با دادن اندک چشم‌اندازی به خواننده آغاز می‌کنند؛ آنها بیان می‌کنند که برطبق آمار، حتی در اوضاع ملال‌آور اقتصاد این روزها، یک شهروند آمریکایی به‌طور میانگین هفت برابر ثروتمندتر از یک شهروند مکزیکی، ده‌ برابر ثروتمندتر از یک شهروند ساکن پرو، حدود بیست برابر ثروتمندتر از یکی از سکنه‌ی جنوب صحرای ساهارا و حدود چهل برابر ثروتمندتر از ساکنین کشورهایی چون اتیوپی، مالی و دیگر کشورهای آفریقایی است که در شرایط مشابه قرار دارند. دلیل چنین اختلاف متحیرکننده‌ای چه می‌تواند باشد؟

پاسخ نویسنده به این سوال بسیار ساده است: تصور نادرستی که مدت‌هاست در اذهان عمومی نهادینه شده‌است؛ نویسندگان کتاب پیش رو از مباحثه‌های قدیمی علمی-اجتماعی بر سر اثبات این اصل که فقر، پایدار است به تنگ آمده‌اند؛ از نظر آن‌ها  فقر را نباید به حساب موفقیت جغرافیایی بد و الگوهای فرهنگی نادرست گذاشت و یا آن را از چشم رهبران نالایق دید.

نویسندگان کتاب «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند» به جای آنکه فقر را نتیجه‌ی شانس بد بدانند، تمرکز خود را صرف جریان‌های تاریخی و گره‌هایی می‌کنند که سیاست‌های دنیای امروز را شکل می‌دهند؛ سیاست‌های پیش‌گرفته‌شده در دنیای امروز به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته‌ی اول سیاست‌های فراگیر هستند که موضوعاتی چون توزیع قدرت، بهره‌وری، تحصیلات، فناوری و سلامت عمومی مردم را شامل می‌شوند و دسته‌ی دوم، سیاست‌های جانبدارانه و سودجویانه‌ای که ثروت کشور را در یک طبقه‌ی جامعه متمرکز می‌کنند و تنها به سود قشری خاص، دیگر افراد جامعه را کنار می‌گذارند.

دارون عجم‌اوغلو و جیمز ای رابینسون در ادامه بعد از بررسی تاریخ کشورهایی چون کنگو و موشکافی علل سیاسی که سبب فقر و تیره روزی طولانی‌مدت مردم این کشورها شده است، این نکته را نیز یادآور می‌شود که هستند کشورهایی که زمانی در شرایط ناگوار مشابهی به سر می‌بردند اما موفق شدند تا راهی به‌سوی نجات بیابند. آن‌ها به این نتیجه می‌رسند که دلیل اصلی سعادتمندی و یا بیچارگی مردم یک کشور را فقط و فقط باید در سیاست‌های حاکم بر آن کشور جست‌‌وجو نمود؛ اگر کشور بوتسوانا توانست اوضاع خود را سروسامانی دهد، به این دلیل بود که سیاست‌های خود را تغییر داد و آن‌ها را بر پایه‌ی دستیابی به ثروت و سعادت تنظیم کرد؛ اگر کنگو و زیمباوه در چرخه‌ی بی‌پایان فقر و بدبختی گیر افتاده‌‌اند به این دلیل است که هرگز برای رهایی از فقر تلاش نکرده‌اند.

نویسندگان کتاب از معترضان مصری در میدان التحریر نیز سخن می‌گویند؛ به نظر آن‌ها آن معترضان تماماً حق اعتراض داشند. دولت فاسد و سست مردم را از رسیدن به ثروت بازمی‌داشت و آن‌ها را از استفاده از توانایی‌هاشان منع می‌کرد. مصر کشوری فقیر بود به این دلیل که اداره‌اش به دست گروهی اندک بود که مهره‌هاش شطرنج را گونه‌ای چیده بودند تا خود، کسانی باشند که از این بازی قدرت سود می‌برند؛ حتی اگر این سود به قیمت تیره‌روزی عموم مردم باشد.

در کشورهایی چون کره‌ی شمالی، هایتی و سومالی که در شرایط مشابه به‌سر می‌برند، قدرت تنها در دست عده‌ی محدودی است که به هر ریسمانی بتوانند چنگ می‌زنند تا از قدرت جدا نشوند. موضوع بسیار سرراست و واضح است؛ دولت‌هایی که سیاست‌های فراگیری دارند مردم خود را به سعادت و ثروت می‌رسانند و برای کشور خود پیشرفت و ترقی را خواستارند.

این در حالی است که دولت‌های سودجو چیزی جز فقر، رکود و محرومیت برای مردم خود به بار نمی‌آورند؛ حال هرچند قرن هم که می‌خواهد گذشته باشد. حقیقت تلخ آن‌جاست که برکنارکردن یک گروه از قدرت و نشاندن گروهی دیگر بر مسند آن، اوضاع را تغییر نخواهد داد. مشاهدات ثابت کرده‌اند که کشورهایی که در آن‌ها انقلاب صنعتی شکل نگرفته‌است همواره نسبتاً فقیر خواهند ماند. همانطور که عجم اوغلو و رابینسون در کتاب آورده‌اند، هیچ‌چیز چون موفقیت، کامیاب نمی‌شود و هیچ‌چیز چون شکست، زمین نمی‌خورد.

«چرا ملت‌ها شکست می‌خورند» کتابی قطور است؛ خواننده اما هنگام مطالعه ابداً حس نمی‌کند که کتابی سنگین در دست دارد. دارون عجم‌اوغلو و جیمز ای رابینسون امیدوارند این کتاب بتواند تغییری در شرایط فعلی جهان ایجاد کند. برگردان فارسی این کتاب به قلم محسن میردامادی و محمدحسین نعیمی‌پور و از انتشارات روزنه روانه‌ی بازار شده است.

چاپ بنر یک فن تخصصی و نیازمند مهارت و شناخت تخصصی

چاپ بنر یک فن تخصصی و نیازمند مهارت و شناخت تخصصی

 

چاپ فلکسی

     فلکسی یا فلکس سازه ای است که در تابلو های سر درمغازه ها، مراکز خرید، تابلوهای عابر پیاده، برخی ازبیلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهایی که لامپ مهتابی دارند استفاده می شود. فلکسی نور را از خود عبور می دهد درحالیکه بنر این قابلیت را ندارد و بایستی ازجلو به بنر نور تابانده شود. به دلیل وجود لامپ مهتابی در فلکسی معمولا کمی تیره تر چاپ می شود.

قیمت چاپ بنر

     قیمت چاپ بنر یا قیمت چاپ فلکسی بستگی به متریال مصرفی دارد . زیرا کره ای بودن یا چینی بودن متریال در قیمت نهایی تاثیرگذار است. جهت بررسی وتخمین قیمت درهمان مرحله سفارش جاپ بنر بایستی از راهنمایی های متخصصین این امر استفاده کرد

 تفاوتهای بین بنر و با فلکس

     یکی از تفاوتهای بین بنر و یا پوستر با فلکس امکان قرار دادن پوستر و بنر درهر جایی می باشد درحالیکه فلکس تنها برای یک مکان خاص تعبیه می شود مثلا سر در مغازه. هزینه طراحی و چاپ بنرها از پوستر ارزان تر است. علاوه بر ارزان بودن بنر ، چاپ سریع و دسترسی آسان و متنوع بودن نیز از دیگر مزایای بنر است.

بنر و فلکس و کاربرد های آن

     بنر برای بیلبورد هاو فلکس برای تابلو مراکز فروش مناسب می باشد. بنر در اماکن مذهبی و اتحادیه های صنفی و انواع کسب و کار استفاده می شود.

بنر و فلکس و لمپوست بنر

     لمپوست بنر سازه ای تبلیغاتی است که از میله‌های مستطیلی در ابعاد یک متر درسه متر تشکیل شده است که این میله ها در محل مورد نظر نصب می شوند و از آنها جهت نمایش بنر استفاده می شود. این سازه، سازه ای جدید و مدرن جهت تبلیغات می باشد که ازمزایای آن می توان امکان اجرای تبلیغات درابعاد مختلف را نام برد. یکی ازمزایای دیگر لمپوست بنرها هزینه کمتر نسبت به سایر سازه های تبلیغاتی می باشد. از لمپوست بنرها می توان در دانشگاه ها و ادارات، مراکز فرهنگی ورزشی و در اتوبان ها و بزرگراه ها استفاده کرد.

شیوه ی چاپ بنر و فلکسی

     در چاپ بنر و فلکسی از چاپ اکوسالونت یا سالونت استفاده می شود که چاپ سالونت ارزانتر بوده ولی چاپ اکوسالونت نوع جدیدی از چاپ بنر است که کیفیت بالاتر و بی خطر بودن از خصوصیات آن است.

     بنر در تبلیغات محیطی بسیار تاثیرگزار بوده و استفاده زیادی در تبلیغات پیدا کرده است. در واقع بنر را پوستری تبلیغاتی می توان فرض کرد که در سایزهای بزرگتر مورد مصرف قرار می گیرد. بنر را از بیلبوردها گرفته تا درنمایشگاههای مختلف بسته به نوع مصرف استفاده می کنند. چاپ بنر نیازمند تخصص است و هر مرکز چاپ بنر را نمی توان به عنوان مرکز مطلوب برای چاپ درنظر گرفت. بنر جنس های مختلفی دارد ، بنر بسته به نیاز وکاربری انواع مختلفی دارد بنابراین بایستی مشتری با اطلاع به مورد مصرف بنر اقدام به سفارش چاپ بنر نماید.

ادامه مطلب : چاپ بنر

مشاوره ، سفارش آنلاین چاپ و استعلام قیمت با مشاوران ما

پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در  زمینه های مختلف چاپ از مقالات دیگر  و ویدئو های سایت بازدید کنید و برای دریافت مشاوره  با ما در تماس باشید.      ( شماره های تماس مجموعه  02177335593 , 09101400024 )

برای مشاهده سایت و سفارش آنلاین روی لینک های زیر کلیک کنید :

 

طرز تولید یک کیف پارچه ای ساده اما شیک

قبل از هر چیز بگوییم که برای تولید این کیف پارچه حتماً نباید اصول ساخت رو بلد باشید

فقط کافی است الفبای تولید و ساخت را بدانید.

در این پست طرز تولید یک کیف پارچه ای ساده اما شیک را می آموزید.

در این آموزش ساخت گوشه های کناری و جیب بیرونی برای کیف بخوبی توضیح داده شده

و به همین خاطر یک نوع اصول خیاطی هم محسوب می شود.

الگوی این کیف طوری طراحی شده که می توانید اندازه آن را هرچقدر که بخواهید افزایش دهید.

کیفی که در تصاویر بالا می بینید 38 در 38 سانتیمتری است و میتواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما باشد.

کیف با پارچه جین دوخته شده اما میتوان از هر نوع پارچه محکم و بادوام دیگر استفاده کرد.

دقت کنید که اندازه پارچه اصلی و آستر با توجه به ابعادی که برای کیف انتخاب کرده اید، تغییر میکند.

 

  • دو تکه 90 سانتیمتری از پارچه اصلی (جین، کرباس، کتان و ...)
  • دو تکه 90 سانتیمتری از پارچه آستر (کتان، پشمی، ابریشمی و ...)
  • اتو و تخته اتو
  • قیچی، کاتر، خط کش، موکت برش
  • سنجاق
  • قلم خیاطی
  • چرخ خیاطی
  • نخ و سوزن

اگر در اولین مرحله یعنی بریدن پارچه ها دقت نکنید،

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف در تهران )

کارتان در مراحل بعد بی نتیجه باقی می ماند. قبل از بریدن همه پارچه ها را اتو کنید.

برای دوخت کیف پارچه ای باید تکه های پارچه زیر را ببرید:

  • دو تکه از پارچه اصلی با ابعاد 66 در 35.5 سانتیمتر
  • دو تکه از پارچه آستر با ابعاد 66 در 35.5 سانتیمتر
  • یک تکه از پارچه آستر و پارچه اصلی با ابعاد 22.8 در 22.8 (برای جیب)
  • دو تکه از پارچه اصلی با ابعاد 15.2 در 60.9 سانتیمتر (برای دسته ها)

سعی کنید تا جایی که می توانید لبه های پارچه ها را دقیق و مرتب ببرید تا کار دوخت دشوار نشود.

برای دوختن جیب روش های مختلفی وجود دارد و ما از روشی استفاده کرده ایم

که یک آستر هم برای جیب در نظر گرفته میشود. دو تکه پارچه ای که برای جیب کیف بریده اید

را بردارید و آنها را روی هم قرار دهید (طوری که روی پارچه به سمت داخل باشد).

سه طرف پارچه ها را با سنجاق بهم وصل کنید. سنجاق ها را بصورت عمودی

قرار دهید مطابق تصویر) تا قسمتی که دوخته نمی شود، مشخص باشد.

بعد از دوختن جیب از طریق این سوراخ جیب را برمی گردانیم.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف )

دوختن جیب را با فاصله نیم سانتیمتری از کنار اولین سنجاق عمودی شروع کنید

و به سمت سنجاق بعدی حرکت کنید. ابتدا و انتهای دوخت ها را بست بزنید.

بعد از اینکه دور جیب را دوختید، جیب را برگردانید تا روی آن به بیرون باشد.

همانطور که می بینید دهنه جیب باز است. دو سر پارچه را طوری به سمت داخل تا کنید

که این لبه جیب هم با سایر لبه ها تراز باشد. حالا این قسمت را خوب اتو کنید.

حالا قسمت باز بالای جیب را هم بدوزید. فاصله نیم سانتیمتری از محل سنجاق ها را هم درنظر داشته باشید.

جیب را یکبار دیگر اتو کنید.

دو پارچه ای که برای دسته های کیف پارچه بریده اید را بردارید و آنها را از وسط تا کنید.

دقت کنید که پشت پارچه باید به سمت بالا باشد. هر دو پارچه را خوب اتو کنید تا یک خط وسط آن بیفتد.

حالا تای پارچه را باز کنید و دو لبه پارچه را به سمت وسط تا کنید. دوباره بندها را اتو کنید.

حالا یکبار دیگر بند را از وسط تا کنید و دوباره اتو بزنید.

 

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف در تهران )

بند را زیر چرخ بگذارید و دوختن را شورع کنید. بست زدن و درنظر گرفتن حاشیه دوخت را فراموش نکنید.

یکی از دو تکه ای که از پارچه اصلی بریده اید را بردارید و آن را طوری روی سطح کارتان بگذارید که روی آن به سمت خودتان باشد.

حالا باید جیب را روی این پارچه قرار دهید.

بهتر است جیب با بالا و پایین 7.6 سانتیمتر و از لبه ها 21 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

محل جیب را مشخص کنید و آن را با سنجاق سر جایش ثابت کنید.

حالا باید جیب را دقیقاً از محل دوخت به پارچه بدوزید. دو طرف و پایین جیب را بدوزید و بالای آن را باز بگذارید.

دو تکه پارچه بیرونی کیف را طوری روی هم قرار دهید که روی آنها به سمت داخل باشد.

پایین و دو طرف پارچه ها را با سنجاق بهم وصل کنید.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف زنانه )

قبل از شروع دوخت مطمئن شوید که بالای جیب به سمت بالای کیف است.

دوخت کیف را از بالای سمت راست شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید

و به سمت چپ ادامه دهید. دوخت را با فاصله مناسب از لبه پارچه انجام دهید.

وقتی دوخت پارچه تمام شد،

سنجاق ها را باز کنید و پارچه را اتو بزنید.

گوشه های اضافی را ببرید و با استفاده از قیچی مخصوص حاشیه ها را مرتب کنید.

در این مرحله نباید پارچه را برگردانید و بگذارید پشت و رو باقی بماند.

همین مراحل را برای آستر هم تکرار کنید اما آستر را برگردانید و آن را اتو کنید.

آستر را داخل پارچه بیرونی کیف پارچه ای قرار دهید؛ طوریکه روی پارچه به سمت بالا باشد.

همانطور که در تصویر می بینید لبه های آستر را تا کنید و آن را به سمت داخل حرکت دهید.

حالا دسته هایی که درست کرده اید را بردارید و و آنها را مثل تصویر سوم شکل دهید.

دسته ها باید به یک شکل خم شده باشند و سر آنها مسطح باشد.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف )

دسته ها را از طرف رو بین پارچه بیرونی و آستر قرار دهید. دقت کنید

که سر دسته ها با لبه های کیف تراز باشد و حدود 17.5 سانتیمتر در داخل کیف قرار داشته باشد.

دسته ها را در همین حالت سنجاق کنید. حواستان باشد که دسته را به یکی از دو طرف کیف سنجاق کنید

و سنجاق از آستر و پارچه طرف دیگر کیف عبور نکند.

همین مراحل را برای دسته دیگر تکرار کنید تا کیف برای دوخت دسته ها آماده شود.

لبه بالایی کیف را با سنجاق بزنید و حواستان باشد سنجاق ها از طرف دیگر کیف رد نشوند.

سنجاق های بین دسته ها را بصورت عمودی قرار دهید تا مشخص شود کدام قسمت ها را نباید بدوزید.

در ادامه کار کیف را از طریق قسمت های دوخته برمی گردانیم.

وقتی سنجاق ها را زدید، لبه کیف را زیر پایه فشار چرخ خیاطی قرار دهید.

به این ترتیب لبه سمت راست پایه راهنمای حاشیه دوخت تان می شود.

از سنجاق پایینی عمودی شروع کنید و به سمت سنجاق بالای آن حرکت کنید. شرو و پایین دوخت را هم بست بزنید.

سنجاق های کیف را باز کنید و آستر را از قسمتی که هنوز ندوخته اید، بیرون بکشید.

اینکار را به آرامی انجام دهید و عجله نکنید. وقتی آستر کاملاً بیرون آمد،

پارچه بیرونی را هم به رو برگردانید. کیف را صاف کنید و اتو کنید.

همانطور که می بینید یک سوراخ همچنان روی کیف وجود دارد. آستر را از این سوراخ داخل کیف کنید و دوباره کیف را اتو کنید.

قسمت باز کیف پارچه ای را روی سر میز اتو قرار دهید و لبه بالایی کیف را اتو کنید.

وقتی کیف را کاملاً اتو کردید و همه لبه های آن را صاف کردید،

دور کیف را یکبار بدوزید تا کارتان با لبه ها تمام شود و سوراخ بالای کیف هم بسته شود.

برای اینکه شکل بهتری داشته باشد و لبه های آن تیزتر باشند،

باید لبه های آن را صاف کنیم و آنها را بدوزیم. قبل از شروع کار کیف را برگردانید تا آستر آن رو به بیرون باشد.

گوشه کف کیف را در دست بگیرید و آن را طوری صاف کنید که یک مثلث شکل بگیرد.

وقتی مطمئن شدید لبه ها و حاشیه ها با هم تراز هستند، این قسمت کیف را اتو کنید.

یک خط کش بردارید و آن را در امتداد مثلث قرار دهید و یک خط 16.5 سانتیمتری روی آن علامت بزنید.

فرقی نمی کند علامت تان چقدر از مثلث را کوتاه کند. زیر این خط را سنجاق بزنید چرخ خیاطی را تنظیم کنید

و روی این خط را بدوزید. ابتدا و انتهای دوخت تان را کوک بزنید.

حالا این لبه را ببرید. می توانید با ابزار مخصوص لبه ها را برش بدهید تا رشته رشته نشود.

کیف پارچه ای آماده است و می توانید از آن استفاده کنید. این نوع کیف پارچه ای

نیاز چندانی به زیپ ندارد اما می توانید یک بند یا چسب برای درب آن بگذارید.