راه حل و تمرین های خارق العاده کوچک کردن شکم


کوچک کردن شکم یکی از مهمترین مسائل، برای داشتن تناسب اندام است. زیبایی اندام در بسیاری از موارد به داشتن شکمی صاف و تخت وابسته است. برای داشتن شکم کوچک و همینطور خوش فرم جلوه کردن لباس بر تن که در پی آن سلامتی نیز حاصل خواهد شد، لازم به پیش گرفتن راهکارهایی است  که بدون تردید ورزش کردن و کالری سوزی د فعالیت هوازی اصلی ترین و شاه کلید رسیدن به این هدف زیبا می باشد.

ما در این متن، این راهکارها را برایتان کنار یکدیگر گردآوری کرده‌ایم. همراه ما باشید تا به طور کامل هر یک از آنها را برایتان بیان کنیم.

 

کوچک کردن شکم؛ دغدغه بزرگی نیست

 

امروزه برای داشتن تناسب اندام راهکارهای بسیار موثری مشخص شده است. وقتی فرد مصمم شود و اراده قوی برای خوش اندام شدن داشته باشد، تقریبا نیمی از مسیر برای دست یافتن به آنرا طی کرده است.

زیرا تنها می‌توان با رعایت چند نکته کلیدی به این منظور دست یافت. تغییراتی در سبک زندگی که بسیار سطحی و آسان هستند طی چند ماه، می‌تواند تاثیرات چشمگیری را برای فرد بروز دهد.

 

مطالب مرتبط با کوچک کردن شکم

 

گزینه‌های مختلفی طی سال‌های اخیر برای داشتن تناسب اندام و کوچک کردن شکم ارائه شده است که یکی از آنها عمل‌های جراحی محسوب می‌شود. با وجود اینکه این جراحی‌ها به سرعت سبب تناسب اندام می‌شوند، ممکن است آسیب‌های جدی را برای بدن به همراه داشته باشند.

اما هستند افرادی که بدون انجام هرگونه عمل روی بدن خود، سعی بر ایجاد تناسب اندام و کوچک کردن شکم می‌کنند. در این متن موارد مناسبی برای همه افراد ارائه کرده‌ایم که بسیار موثر هستند و به بهتر شدن تناسب اندام کمک خواهند کرد.

 

چگونه از ناحیه شکم لاغر شویم؟

 

دغدغه مهم برای رفتن به مهمانی و مراسم‌های دورهمی، ممکن است زیبا بودن لباس در تن باشد که به همین دلیل نیاز به کوچک کردن شکم ایجاد می‌شود.

البته که سلامتی مهم‌تر از فرم اندام است اما اگر کمی با خودمان رو راست باشیم، پی می‌بریم که هیچوقت پیروی از روند تغذیه‌ای سالم به نسبت نیازهای بدن، در کنار فعالیت بدنی روزانه که کیفیت عمر را افزایش می‌دهد، چربی شکمی را ایجاد نمی‌کند.

بهتر است قبل از اعتماد به رژیم‌های کوتاه مدت که قول کاهش وزن در بازه زمانی کوتاه را می‌دهند، از راهکارهایی که در این متن برای کوچک کردن شکم ارائه شده است کمک گرفت.

همچنینی مقالات مفیدی را در مجله سلامتی و تندرستی ماورای سلامت در این باره یافته ایم که می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید.

 

اعتدال در مصرف کربوهیدرات

 

اکثر غذاهایی که مصرف می‌شوند به عنوان وعده‌های اصلی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند. البته که بدن برای بازسازی بسیاری از بافت‌های خود و تامین انرژی نیاز به دریافت کربوهیدرات دارد.

پس این موضوع نشان می‌دهد که به هیچ وجه نباید مصرف آنها قطع شود. تنها بهتر است در حد اعتدال مصرف شوند و ترجیحا از غلات سبوس‌دار و کامل استفاده شود.

برای کمتر کردن مصرف کربوهیدرات می‌توان از انواع سالاد میوه و سبزیجات که فیبر بالایی دارند به عنوان پیش غذا و همینطور نوشیدن یک لیوان آب، نیم ساعت قبل از غذا استفاده کرد. از این طریق کربوهیدرات کمتری به بدن خواهد رسید.

 

قطع مصرف شیرینی‌جات و قند

 

برای رسیدن قند مورد نیاز بدن حتما نباید از قندهای مصنوعی استفاده کرد. توجه به این نکته که مصرف میوه‌ها و میوه خشک می‌تواند قند مورد نیاز بدن را تامین کند نکته ضروری است که بهتر است در نظر گرفته شود.

اگر از بزرگ بودن شکم خود ناراحت هستید باید با زیاده روی در مصرف شیرینی‌جات، کیک خامه‌ای، نوشابه‌های قندی و گازدار و همینطور انواع آبنبات‌ها، خداحافظی کنید.

 

مصرف پروتئین بیشتر

 

با کاهش وزن کلی می‌توان به کوچک کردن شکم نیز منجر شد. برای این منظور بهتر است از پروتئین بیشتری استفاده کرد تا بدن به جای سوخت عضلات بدن، از پروتئین دریافتی انرژی مورد نیاز را تامین کند.

منابع پروتئینی مانند تخم مرغ، انواع غذاهای دریایی، انواع حبوبات و گوشت‌ قرمز یا سفید منابعی غنی از پروتئین هستند که بهتر است در برنامه روزانه گنجانده شوند.

 

مصرف بیشتر انواع میوه و سبزیجات

 

از آنجایی که سبزیجات فرایند چربی سوزی را معکوس می‌کنند، برای رسیدن به کاهش وزن و از بین رفتن چربی‌های شکمی، بسیار موثر هستند.

از این رو بهتر است از میوه و سبزیجات بیشتری برای کوچک کردن شکم استفاده کرد و از آنها به عنوان پیش غذا و یا میان وعده‌ها استفاده کرد. نکته مهمی که این راهکار به همراه دارد، این است که از ایجاد یبوست جلوگیری می‌شود.

 

آب کردن سریع شکم و پهلو با ورزش

 

برای داشتن شکم تخت بهتر است روزانه بین 40 دقیقه الی 1 ساعت فعالیت بدنی منظم و ورزش هوازی انجام شود. بهترین ورزش‌ها برای از بین بردن چربی‌های اطراف کمر شامل موارد زیر می‌شود:

 

چگونگی بهره از ورزش برای کوچک کردن شکم

 

بهتر است دقت شود که برای نتیجه بهتر و سوزاندن چربی‌ها، کوچک کردن شکم و پهلوها، بهتر است تا یک ساعت قبل از انجام حرکات ورزشی غذای سنگین مصرف نشود.

در ادامه آن نیز بعد از تمام شدن فعالیت بدنی باید تا 2 ساعت از خوردن غذا با کالری بالا پرهیز شود. زیرا ممکن است بیشتر جذب بدن شود و بدتر موجب بالا رفتن وزن شود. از انواع میوه و سبزیجات، آب و آبمیوه‌های طبیعی می‌توان برای جلوگیری از ضعف و گرسنه شدن حین تمرین استفاده کرد.

 

حذف چربی‌های غیر مفید

 

مصرف چربی بیش از حد از جمله مواردی است که برای افزایش وزن کل بدن و چربی اطراف شکم بسیار تاثیرگذار است. به همین منظور باید سعی کرد تا از مصرف چربی‌های اشباع که اغلب از چربی‌های حیوانی حاصل می‌شوند، پرهیز کرد.

جایگزین کردن روغن‌های گیاهی مهمترین گام برای حذف چربی‌های بد به شمار می‌روند. استفاده از روغن زیتون، روغن کانولا و روغن نارگیل بهترین گام برای دریافت چربی خوب است.

از طرفی دیگر بهتر است انواع سس که چربی زیادی دارند مانند سس مایونز از رژیم غذایی به طور کلی حذف شوند و به جای آنها از لیمو ترش تازه، سرکه و روغن زیتون برای مزه دار کردن سالاد استفاده شوند.

 

هیدراته نگه داشتن بدن و مصرف آب

 

شاید نوشیدن آب راهبردی بسیار سطحی باشد اما برای سیر ماندن و تامین بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن کافی است تا در طول روز از 8 الی 12 لیوان آب مصرف کرد.

این موضوع علاوه بر اینکه به دوری از ریزه‌خواری کمک می‌کند و فرد را سیر نگه می‌دارد، می‌تواند به پیشگیری از چروک شدن پوست و شل نشدن پوست بر اثر کاهش سایز، منجر شود.

 

زمان مناسب برای وعده‌های غذایی

 

اگر خواهان کوچک کردن شکم هستید، باید غذا خوردن بعد از ساعت 21 به بعد شب را ممنوع کنید. علاوه بر این موضوع لازم به ذکر است که بهتر است صبحانه را زود تر و قبل از ساعت 9 میل کرد و تا زمان ناهار از میان وعده‌های سبک مانند انواع میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب، میوه خشک و همینطور آجیل و انواع مغزها بهره‌مند شد.

 

اندازه وعده‌های غذایی

 

در وعده‌های غذایی اصلی نباید حجم زیادی از مواد غذایی را وارد بدن کرد. بهتر است وعده‌های اصلی را تقسیم کنید و از غذا با مقدار کم، در تعداد وعده‌های مختلف استفاده کنید. میان وعده‌ها می‌توانند کمک بسیار زیادی را در کاهش وزن کلی بدن و کوچک کردن شکم را به همراه داشته باشند.

 

 

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=22fb18dd-d468-4793-8508-011bd004f5c6

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://mavarayesalamat.ir/

http://entrance-exam.net/forum/members/wesleycruz1.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:WesleyCruz1

https://www.pubpub.org/user/wesley-cruz-2

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://mavarayesalamat.ir/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://gitlab.bsc.es/WesleyCruz1