بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل


بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

b7_mgmf.png

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل - این سوال برای همه وجود دارد که چگونه میتوانند در عرض ?-? ماه، انگلیسی روان صحبت کنند، این افراد معمولا عجله دارند چون به زودی آزمون یا مصاحبه ای در راه دارند. در این نوشته نتیجه جدیدترین تحقیقات چندین ساله از معتبرترین موسسه زبان دنیا یعنی افورتلس را برای شما بازگو می کنیم و همزمان با تغییرات، این مقاله به روز می شود. این مطلب در سال 2022 آپدیت شده است!
دقت کنید در هر سطحی از زبان باشید، مبتدی یا متوسط، کلاس بروید یا در منزل یاد بگیرید، در واقع هیچ روش جادویی برای یادگیری وجود ندارد. اما تکنیک های زیر بهترین تکنیک های موجود هستند که سرعت یادگیری شما را تا ?? درصد افزایش می دهند.

یادگیری زبان چقدر طول می کشد؟

این زبان نسبت به زبان های دیگری مثل چینی یا لهستانی که از زبان های سخت هستند، در درجه آسان قرار می گیرد. همانگونه که قبلا نیز توضیح دادیم، برای فارسی زبانانی که زبان انگلیسی بلد نیستند و روزانه ? ساعت وقت برای مطالعه بگذارند حدود ?? ماه زمان نیاز است که به سطح متوسط برسید.

?-یک هدف تعیین کنید

به یاد داشته باشید این موضوع که چرا تصمیم گرفته اید انگلیسی را مطالعه کنید؛ از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از اهداف نمونه برای یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

  • رسیدن به نمره ی خاصی در TOEFL یا آیلتس
  • توانایی درک فیلم های زبان اصلی بدون زیرنویس
  • توانایی گفتگو با یک دوست انگلیسی زبان
  • سفر به کشورهای خارجی بعنوان توریست
  • مهاجرت و کار یا تحصیل در کشورهای خارجی

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

?- به این روش مرور کنید

بهترین روش یادگیری زبان این است که اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ?? ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ??? آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ?? روز در ذهن شما می ماند.
بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ? ماه خواهد بود! پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار.

?- حداقل روزانه ? ساعت تمرین

برای اینکه در عرض ?-? ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ?-?? ساعت در روز زبان تمرین کنید. بهتر است ? ساعت لغت بخوانید، ? ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ? ساعت انگلیسی گوش کنید و ? ساعت متن های انگلیسی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر بیشتر روی مکالمه تمرکز کرده اید، گوش کردن را بیشتر انجام دهید؛ اما نگران نباشید چون خواندن هم به توانایی صحبت کردنتان کمک میکند. برای بعضی ها ? ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافی است؛ اما اگر میخواهید خیلی سریع به زبان انگلیسی مسلط شوید، بهتر است از روش ما استفاده کنید.

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

یادگیری زبان را به سرگرمی تبدیل کنید

بهترین راه برای مطالعه زبان انگلیسی این است که یادگیری را به امری سرگرم کننده و جذاب برای خودتان تبدیل کنید. عاشق اتومبیل هستید؟ مجله های اتومبیل که به زبان انگلیسی هستند تهیه کرده و بخوانید. به ورزش علاقه دارید؟ می توانید مسابقه هایی را از تلویزیون دنبال کنید که گوینده انگلیسی زبان آن را گزارش می کند. به کتاب خواندن علاقه دارید؟ ترجمه انگلیسی کتاب های محبوب تان را پیدا کرده و برای تمرین مطالعه از آن استفاده کنید. مجددا پیشنهاد می کنم موضوعات مورد علاقه تان را از وبسایت پروان آکادمی پیدا کنید و مطالعه نمایید!

فواید شگفت آور روغن حیوانی در طب سنتی و طب مدرن


9 مورد از فواید روغن حیوانی که ممکن است ندانید

 

یکی از با ارزش ترین غذاهای آیورودا، روغن حیوانی محلی است که دارای خواص درمانی باورنکردنی است. از دال، خیچدی تا حلواس و چپتی ما. روغن حیوانی یکی از مواد اصلی آشپزخانه است که ما هرگز از آن سیر نمی شویم. به گفته شیلپا آرورا، متخصص تغذیه و متخصص سلامتی ماکروبیوتیک، در واقع، تعویض روغن حیوانی با روغن های تصفیه شده چاق کننده شاید یکی از بزرگترین اشتباهات آشپزی مدرن باشد. به گفته وی، "روغن کرمانشاهیاه حاوی ویتامین های محلول در چربی است که به کاهش وزن کمک می کند. روغن حیوانی همچنین نقش کلیدی در تعادل هورمون ها و حفظ کلسترول سالم دارد. روغن حیوانی همچنین دارای نقطه حرارت بالایی است که از تولید رادیکال های آزاد که به عملکرد سلولی آسیب می زند جلوروغن کرمانشاهیری می کند. " روغن زرد گاویسی کره ای است که از شیر بوفالو یا گاو تهیه می شود. دسی روغن زرد گاوی خالص، روغن زرد گاویمه ای است که از شیر گاو درست می شود. این روغن حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 به همراه ویتامین A است. فراتر از آشپزخانه ما، روغن کرمانشاهیی فضایی دلپذیر در مراسم زیبایی و مراقبت از مو نیز پیدا می کند.

 

در اینجا 9 فایده روغن حیوانی که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید آورده شده است:

 

1. به شما کمک می کند از درون خود را گرم نگه دارید

 

روغن کرمانشاهی (Ghee) بخشی جدایی ناپذیر از زمستان های هند است. به گفته آیورودا، خوردن روغن کرمانشاهی به شما کمک می کند تا از درون خود را گرم نگه دارید. به همین دلیل است که به طور گسترده در بسیاری از آماده سازی های زمستانی مانند گاجار کا حلوا، مونگ دال حلوا، پینی و پانجیری استفاده می شود.

 

2. روغ زرد گاوی برای گرفتگی بینی

 

سردی و گرفتگی بینی هیچ چیز خوشایندی ندارد. در تنفس مشکل دارید؛ حس چشایی شما مختل شده است و بیایید سردرد و خستگیناشی از آن را فراموش نکنیم. آیورودا یک داروی جالب قطره بینی دارد که ممکن است به تسکین گرفتگی بینی کمک کند. متخصصان آیورودا آن را درمان Nyasa برای سرماخوردروغن کرمانشاهی می نامند و شامل ریختن چند قطره روغن خالص گاوی گرم در سوراخ بینی، اول صبح است. انجام این کار ممکن است باعث تسکین سریع شود زیرا روغن روغنی تا گلو حرکت می کند و عفونت را تسکین می دهد. اطمینان حاصل کنید که روغن زرد گاویمه خالص است و تا دمای ولرم گرم شده است.

 

 

3.  روغن محلی منبع خوب انرژی

 

طبق کتاب "غذاهای شفابخش" توسط انتشارات DK، روغن حیوانی منبع خوبی برای انرژی است. حاوی اسیدهای چرب متوسط ??و کوتاه زنجیره است که "اسید لوریک یک ماده ضد میکروبی و ضد قارچی قوی است." به مادران شیرده معمولاً لادوهای مملو از روغن زیتون داده می‌شود، زیرا سرشار از انرژی هستند.

مطمئنا می دانید که قیمت روغن حیوانی محلی با توجه به کیفیت و اصل بودن آن متفاوت خواهد بود. پس برای تهیه روغن زرد گاوی به تولید کنندگان بومی اعتماد کنید.

 

 

4. روغن محلی گاوی منبع چربی خوب

 

آیا در حال کاهش وزن هستید؟ شما ممکن است شنیده باشید که بسیاری از افراد با یک یا دو نکته موافق هستند. و یکی از رایج ترین نکات کاهش وزن که همه ما شنیده ایم این است که از چربی ها اجتناب کنید. در تلاش برای کاهش وزن، ممکن است حتی به حذف تمام منابع چربی از رژیم غذایی خود فکر کرده باشید. اما انجام این کار ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد به شما آسیب برساند.

چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها سه درشت مغذی هستند که برای حفظ یک زندروغن کرمانشاهی سالم ضروری هستند. حذف هر گروه غذایی از رژیم غذایی هرگز راهی پایدار برای کاهش وزن نیست. با این حال، آنچه شما باید انجام دهید این است که - بهتر انتخاب کنید.

 از تمام چربی های بد موجود در سیب زمینی سرخ شده، همبرگر و آشغال های فرآوری شده پرهیز کنید و جایگزین های بهتری مانند روغن زرد گاوی، آووکادو و غیره را انتخاب کنید. به گفته شیلپا آرورا، روغن زرد گاویسی یکی از ترجیح داده شده ترین وسایل برای روغن روغن کرمانشاهیری است: فرآیند مصرف روغن در مدت زمان طولانی. زمان. این در واقع به خارج کردن سموم محلول در چربی از سلول ها کمک می کند و باعث متابولیسم چربی می شود، فرآیندی که بدن شروع به سوزاندن چربی های خود برای سوخت می کند.

 

 

5. روغن زرد برای سلامت روده مفید است

 

شیلپا همچنین با ما به اشتراک می‌گذارد که روغن محلی گاوی یکی از با کیفیت‌ترین منابع غذایی اسید بوتیریک است که آن را به انتخابی ایده‌آل برای حمایت از سلامت دیواره‌های روده تبدیل می‌کند. سلول های روده بزرگ از اسید بوتیریک به عنوان منبع انرژی ترجیحی خود استفاده می کنند.

 

6. روغن گاوی محلی را رو نان بمالید  تا شاخص گلیسمی را کاهش دهید

 

در هند، پخش کردن روغن کرمانشاهیی روی چاپاتیس و پاراتا یک روش استاندارد است. گفته می‌شود که استفاده از روغن روغنی روی چاپاتی می‌تواند شاخص گلیسمی چپاتی را تا حدی پایین بیاورد، علاوه بر این، آن را مرطوب‌تر و قابل هضم‌تر می‌کند. دکتر انجو سود، متخصص تغذیه ساکن بنگلور، خوردن چپاتیس را با کمی روغن در بالا توصیه می کند. "آخرین تحروغن زرد گاویقات نشان می دهد که حدود 4 قاشق غذاخوری روغن، مقدار کافی چربی اشباع شده در هر وعده غذایی است، بنابراین یک درصد از چربی های اشباع شده را می توان از منابعی مانند روغن حیوانی تهیه کرد. مخلوط کردن آن با روغن زرد گاویمه، هضم چاپاتی را تسهیل می کند." کارینا کاپور در یکی از گفتگوهای رسانه ای خود گفت که مادربزرگ هشتاد ساله اش همیشه روی چپتی هایش روغن زرد گاویسی می پاشد. او در مراسم رونمایی از کتاب «یادداشت‌های بارداری» نوشته روجوتا دیوکار فاش کرد، حتی در دوران بارداری، کارینا مطمئن شد که غذای معمولی خود را با یک قاشق روغن کرمانشاهیی میل کند.

 

قیمت روغن حیوانی

 

سوالی که ذهن دوست داران این محصول بکر و فوق حیاتی که باید در سبد غذایی تمام خانواده ها گنجانده شود، قیمت روغن حیوانی اصل می باشد. قیمت یک کیلو روغن زرد گاوی در بازار امروز بسیار متغیر است. اما به شما توصیه می کنیم که از صنعتی نبودن آن اطمینان حاصل کنید و هرگز روغن های کارخانه ای را به نام روغن محلی گاوی خریداری نکنید.

شما برای بهره بردن از فواید روغن حیوانی باید آن را به صورت بکر و بدون هیچ ماده افزودنی تهیه کنید که در بخش های بالایی همین مقاله لینک خرید آن را از بهترین فروشنده برایتان قرار دادیم.

 

 

 

کاشت و نگهداری درخت سنجد


کاشت و نگهداری درخت سنجد

درخت سنجد یا الاگنوس (Elaeagnus angustifolia) درختی بومی در اروپا و آسیای شمالی است که بذرهای آن تا هیمالیا هم رسیده و در آنجا هم سبز شده است. این درخت بسیار مقاوم است و عمری طولانی دارد؛ گرما، سرما و کم آبی را به خوبی تحمل می‌کند و به دلیل همین ویژگی ‌های منحصر به‌ فرد، کاشت درخت سنجد محبوب کشاورزان و باغداران است. سنجد در اردیبهشت ‌ماه گل می‌دهد و در اواخر تابستان تا ابتدای پاییز میوه‌ هایش به بار می ‌نشیند. در نهال فروشی آلفا نهال انواع ارقام سنجد موجود است.

کاشت درخت سنجد مقرون به صرفه است. چون کم ترین میزان سرمایه گذاری، کم ترین نیاز آبی (یک سوم بادام دیم)، مقاومت کامل در برابر سرمازدگی، حاصلخیزکردن خاک بستر توسط ریشه درختان سنجد و رشد سریع را دارد. این گیاه همچنین می‌تواند یک بادشکن نواری خوب برای مزارع و باغات باشد، و از فرسایش خاک جلوگیری کند.

نهال سنجد

سنجد گیاهی درختی و یا درختچه ای خاردار با ارتفاع بین 5 تا 7 متر است. برگ های سنجد از کرک های متراکم و نقره ای رنگی پوشیده است. میوه های آن هم دارای پوسته ای قرمز و قهوه ای رنگ هستند. درختان در فصل خرداد و تیر ماه گل می دهند.

درخت سنجد از درختان بومی مناطق آسیای غربی، هیمالیا و اروپا می باشد. سنجد نام های دیگری چون غبیده بادام، چوب دانه، نقد، بل، سرین چک ( کردستان )، ایده ( آذربایجان) و پستانک دارد و در زبان انگلیسی به آن زیتون روسی می گویند.

سنجد بیشتر از 45 مدل مختلف دارد که در ایران دو نوع از آن کشت می شود. درخت سنجد در برابر کم آبی، شوری آب، سرمای زیاد و گرمای زیاد بسیار مقاوم می باشد. در بسیاری از نقاط کشور از جمله کردستان، کرمان و یزد کشت می شود.

این درختان دارای شاخ و برگ و خارهای زیادی است. به همین جهت به عنوان حصار هم مورد استفاده قرار می گیرد. اگر اطراف باغ را درخت سنجد بکارید، به عنوان یک دیوار و حصار محسوب می شود. یکی از بهترین نوع درختانی که می توان برای کاشت در مناطق بادخیز پیشنهاد کرد درخت سنجد میباشد. برای خرید نهال از جهاد کشاورزی به سایت آلفا نهال مراجعه کنید.

 

مشخصات درخت سنجد

ارتفاع سنجد: ارتفاع این گیاه بین 8 تا 15 متر است.

فاصله کاشت بذر سنجد: فاصله کاشت بذر بین 4 تا 6 متر است.

عمق کاشت بذر سنجد: عمق کاشت بذر 2 تا 4 سانتیمتر است.

خاک مناسب رشد سنجد: در گستره وسیعی از خاکها رشد می‌کند.

دمای مورد نیاز سنجد: دمای مناسب بین 15 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.

زمان گلدهی سنجد: گلدهی این گیاه در فصل بهار است.

مقدار آبدهی سنجد: به آبیاری متوسطی برای رشد نیاز دارد.

نور مناسب سنجد: برای رشد به آفتاب کامل و نیمه سایه نیاز دارد.

گیاه شناسی درخت سنجد

گل ها کوچک، زرد رنگ و معطر هستند. شاخه ها اغلب خاردار بوده و گاهی به علت تعدد تنه، گیاه به صورت در ختچه ظاهر میشود. سنجد گیاهی است که به خشکی خاک . وزش باد های شدید مقاوم است. از این در خت برای کنترل باد، حرکت شن های روان و کولاک زمستانه به وفور استفاده می شود. از لحاظ دید سنجد به علت داشتن برگ های سبز خاکستری و شاخه هایی که در همه جهات رشد می کنند و همچنین دارا بودن میوه های رنگین مورد توجه است. در اغلب خاکها رشد میکند. با کاشت متراکم درختان سنجد به خوبی میتوان از آن به عنوان پرچین در اطراف باغها استفاده کرد. علاوه بر آن سنجد با ایجاد بافت متراکم به خوبی به صورت یک مانع محکم در برابر عبور و مرور عمل می کند.

https://alphanahal.ir/oleaster-seedlings/

 

انواع روش‌های کاشت نهال سنجد

درخت سنجد از آن درختان زیبایی است که عموما در کنار نهر آب و جوی‌ها می‌توان مشاهده کرد. سنجد به علت داشتن برگ‌های سبز خاکستری و شاخه‌هایی که در همه جهات رشد می‌کنند و همچنین دارا بودن میوه‌های رنگین با خاصیت دارویی فراوان مورد توجه است. چوب درخت سنجد نیز در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی، صنایع چوب و عطر سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این درخت جلوه زیبایی به طبیعت بخشیده و یک گزینه مناسب برای کاشت در باغ، باغچه منزل و حتی داخل یک گلدان بزرگ است. کاشت درخت سنجد در هر نوع خاکی امکانپذیر است و با گرمای هوا، خشکی و آبیاری کم سازگاری دارد. سنجد از گیاهان دارویی مهم است و کاشت آن در شرایط اقلیمی کشور ما به راحتی قابل انجام است. در ادامه با طریقه کاشت درخت سنجد و شرایط نگهداری این درخت زیبا و مفید آشنا شوید.

درخت سنجد سه سال بعد از جوانه‌زنی، شروع به گلدهی و تولید میوه می‌کند و می‌تواند یک درخت ماندگار در باغچه منزل شما باشد. همچنین در سال‌های اخیر به دلیل مقاومت این گیاه به شرایط اقلیمی کشور ما و نیاز آبی کم این درخت، طرح کاشت درختان سنجد با استقبال زیادی مواجه بوده و می‌تواند ایده‌ای برای جوانان جویای کار باشد.

روش های تکثیر درخت سنجد

این درخت را می توان از طریق بذر، قلمه و خوابانیدن تکثیر کرد. اگر می خواهید برای کاشتن درخت سنجد از روش کاشتن بذر استفاده کنید باید در فصل پاییز این کار را انجام دهید و در فصل سرما باید از این درخت به خوبی نگهداری کنید نوع دیگر کاشتن این درخت با میوه های پر خاصیت فصل بهار و بعد از گذر فصل سرما است که می تواند به روش قلمه زنی یا کاشتن بذر صورت بگیرد. این درخت برای قلمه زدن دشوار است و باید این کار را برای یافتن ریشه مرغوب قلمه با دقت بیشتر انجام دهید.

به طور کلی روش هایی که برای کاشتن درخت سنجد مناسب است روش کاشتن بذر، خوابانیدن و قلمه زنی به روش نیمه خشبی و خشبی است که تحقیقات نشان می دهد کاشتن این درخت به روش قلمه خشبی در فصل زمستان و دی ماه با استفاده از چوب سخت روش مناسب تری خواهد بود. در ادامه نیز بیشتر در رابطه با نحوه کاشت صحیح و نگهداری و مراقبت درخت سنجد توضیح خواهیم داد.

کشت گیاه سنجد با بذر

هنگامی که میوه ها رسیدند و شروع بــه تغییر رنگ کردند می توان آن ها را از درخت چید. برای تکثیر باید قسمت گوشتی میوه را از هسته جدا کرد و با آب شست. باید حتما گوشت میوه به خوبی جدا شود و باقی نماند. اگر هسته بدون هیچ تیماری کشت شود. جوانه زنی آن ?? ماه طول می‌کشد.

برای به مدت ? هفته هسته را در دمای معمولی قرار دهید. بعد از آن ?? هفته در میان  خاک اره و پیت ماس مرطوب در دمای ? تا ? درجه سانتیگراد نگهداری کنید.  بعد از آن بذرها را در خاک مخلوط خاک برگ و شن بکارید. گلدان در مکانی روشن و با دمای ?? درجه قرار داده و سطح خاک نباید خشک شود. اگر تمامی مراحل درست انجام شود جوانه زنی حدود ? هفته طول می‌کشد.

طرز کاشت بذر سنجد:

سنجد از طریق بذر، قلمه و پاجوش تکثیر می شود. اگر بذرهای این گیاه را بدون تیمار دهی بکارید بیش از یک تا سال زمان می برد تا رشد کند، به همین دلیل بهتر است یک دوره سرما دهی را طی کند، بذر این گیاه را با مقداری خاک غنی مخلوط‌ کنید و در درون دستمال کاغذی و سپس نایلون بگذارید و درب آن را سفت ببندید و در دمای 4 درجه سانتی گراد به مدت 3 تا 4 ماه نگهداری کنید. پس از گذشت این مدت بذر را از یخچال خارج کنید و در خزانه یا گلدان با عمق مناسب بکارید و روی آن را با خاک مناسب بپوشانید. گیاه را آبیاری کنید و تا زمان جوانه زنی مرطوب نگه دارید. پس از گذشت مدتی بذر گیاه جوانه می زند و شروع به رشد می کند. زمانی که گیاه رشد کرد و بزرگتر شد نهال به دست آمده را به زمین اصلی منتقل کنید.

توجه داشته باشید برای سرما دهی بذر این گیاه را در فصل پاییز در زمین اصلی بکارید.

تکثیر به روش قلمه زدن

اوایل تا اواسط تابستان با کاشت قلمه چوب سخت یا قلمه چوب نیمه سبز می توان این گیاه را تکثیر کرد. قلمه چوب نیمه سبز به طول ?? تا ?? سانتیمتر و قلمه چوب سختبه طول ?? سانتیمتر برای این کار مناسب است. هر دو قلمه باید از ساقه های حاصل از رشد سال جدید گرفته شده باشند. استفاده از هورمون ریشه زایی برای ریشه دار کردن قلمه مهم است.

برای کاشت  قلمه ها از یک قسمت خاک برگ و دو قسمت شن (با ذرات  ? تا ? میلی متر) استفاده کنید. حداقل یک سوم از طول قلمه باید در خاک قرار گیرد. دقت شود قلمه نیمه خشبی (نیمه سبز) برگ های قسمت پایین حــذف شود و ? تا ? برگ در بالای قلمه باقی بماند. به منظور افزایش رطوبت کشیدن پلاستیک شفاف و یا اسپری آب روزانه برای جلوگیری از پژمرده شدن قلمه ها موثر است. دمای مناسب این روش تکثیر حدود ?? تا ?? درجه سانتیگراد است.

تکثیر به روش خوابانیدن

در این روش ساقه های نرم نزدیک به زمین در خاک قرار می گیرد.

طریقه کاشت نهال سنجد:

کاشت نهال بسیار آسان است. کاشت نهال با توجه به گونه‌های مختلف متفاوت است که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود در ادامه نیز همراه ما باشید.

 

نهال ریشه لخت: در این نوع نهال ابتدای گودالی ایجاد کنید، سپس کمی خاک درون آن بریزید و نهال را در درون آن قرار دهید و اطراف آن را با خاک نرم و مناسب پر کنید سپس گیاه را آبیاری کنید.

نهال گلدانی: در نهال گلدانی نیز ابتدا گودالی ایجاد نمایید سپس گلدان را شکسته و نهال را با خاک گلدان مستقیماً در گودال قرار دهید و اطراف آن را پر کنید. سپس گیاه را آبیاری کنید.

نهال گونی پیچ یا نایلون پیچ: در این نوع نهال نیز ابتدای در محل مورد نظر گودالی ایجاد کنید و سپس نهال را با نایلون و گونی در درون آن بگذارید همچنین می‌توانید پس از گذاشتن گلدان در درون گودال نایلون یا گونی را بردارید.

بهترین زمان برای کاشت نهال سنجد:

بهترین زمان برای کاشت نهال سنجد اوایل اسفند ماه بعد از تمام شدن برف و یخبندان می باشد. توجه داشته باشید که کاشت نهال در روزهای گرم و افتابی و سرد و برفی موفقیت خوبی به همراه ندارد. بهتر است که نهال را در روزهای ابری کاشت کنید، زیرا باران بعد از کاشت باعث سیراب شدن ریشه نهال می شود و کاش موفقی را به همراه دارد.

مراحل کاشت نهال سنجد

?- نهال سالم و قوی سنجد را از مراکز مطمئن فروش گل و گیاه تهیه کنید.

?- گودالی را در باغچه یا فضای باغ آماده کنید. برای اندازه این گودال، نمی‌توان عدد دقیقی گفت، ولی به طور کلی اندازه گودال را حدود دو تا سه برابر عرض و طول ریشه در نظر بگیرید و آن را حفر کنید.

?- هرچه گودالی که حفر می‌کنید، بزرگ‌تر باشد، به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی نهال را درون آن قرار دهید و همچنین شروع رشد ریشه راحت‌تر می‌شود. اما یادتان باشد گودال را بیش از حد عمیق یا کم‌عمق حفر نکنید. عمق ?? تا ?? سانتیمتری برای کاشت نهال سنجد مناسب به نظر می‌رسد.

?- ریشه نهال را به آرامی در گودالی که آماده کرده‌اید، به صورت عمودی و بدون فشار آوردن به ریشه‌ها قرار دهید و داخل گودال را با همان خاکی که خارج کرده‌اید همراه با مقداری کود دامی پوسیده ترکیب و پر کنید.

?- بلافاصله بعد از کاشت درخت سنجد، نهال را آبیاری و این کار را مجددا چند ساعت بعد نیز تکرار کنید تا نهال به خوبی در خاک استقرار پیدا کند.

?- بهترین زمان کاشت نهال سنجد اواخر فصل زمستان (نیمه اول اسفند) است.

شرایط نگهداری و مراقبت‌های لازم درخت سنجد

خاک:

درخت سنجد به نوع خاک چندان حساس نیست و در هر نوع خاکی که حاصلخیزی متوسط و زهکش مناسب داشته باشد، قادر به رشد خواهد بود. درخت سنجد به خشکی، خاک‌های سنگین رسی و فقیر مقاوم است، ولی بهترین رشد را در خاک‌های ماسه‌ای با زهکش مناسب دارد.

آبیاری

سنجد از گیاهان مقاوم به کم آبی است. مرطوب نگه داشتن بذر تا زمان جوانه‌زنی برای رشد گیاه ضروری است، ولی بعد از آن آبیاری را می‌توان هر دو هفته یک بار انجام داد. توجه داشته باشید در ماه‌های گرم سال (تیر و مرداد) به دلیل تبخیر سریع آب و درجه حرارت بالا، بایستی آبیاری را با فواصل کمتری انجام دهید.

دما

کاشت درخت سنجد در هر دمایی امکانپذیر است و این درخت تحمل سرمای ??- درجه و گرمای ?? درجه سانتیگراد را دارد.

نور

درخت سنجد برای رشد کافی و بهینه به دریافت نور کافی و مستقیم خورشید (? تا ? ساعت در روز) نیاز دارد. از همین رو اگر قصد کاشت درخت سنجد در محیط آپارتمان را دارید، نورگیرترین قسمت منزل را برای قرار دادن گلدان در نظر بگیرید.

خاک مناسب جهت کاشت سنجد

از نظر نوع خاک، کاشت این گیاه در زمین های سنگین دارای بافت متوسط و در کوهپایه های دارای سنگریزه زیاد و شیبدار سنگلاخی و فقیر موفق بوده است.

در مناطق کوهپایه ای که در آن ها امکان کشت بسیاری از گیاهان زراعی و درختان محدود است، این گیاه می تواند به عنوان یک گیاه راهبردی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد. تجربه ثابت کرده است که کشت درختان سنجد در اراضی شور و یا آبیاری درختان سنجد با آب شور تا حدی برداشت محصول مورد انتظار را داده است.

مصرف کود دامی کاملا پوسیده، پیش از احداث گلستان و به صورت جایگزینی در گودال به مقدار??-?? تن در هکتار ضروری است.

کاشت نهال های آن معمولا در اسفندماه در گودال هایی به عمق ?? تا ?? سانتی متر انجام می شود.رعایت فاصله کشت ? در ? متر، کمک شایانی به افزایش راندمان محصول خواهد کرد.

آفات و بیماریهای سنجد

درخت سنجد درخت محکمی است که در برابر آفات و بیماری ها آسیب پذیر نیست. بیماری هایی مانند ساس های بستر ، لاروها و لکه های برگ ، گانگرن ، پژمردگی ورتیسیلیوم و پژمردگی فوزاریوم از بیماری های خاص درخت هستند که ناشی از شرایط نامساعد محیطی هستند. اگر قصد کاشت درخت سنجد را دارید ، توصیه می کنیم از سموم دفع آفات شیمیایی استفاده نکنید تا بتوانید از درختان سنجد ارگانیک خود بهره مند شوید. با این حال ، اگر این کار را باید انجام دهید ، بهتر است به مهمترین نکات و ترفندهای سمپاشی درختان میوه توجه کامل داشته باشید

آفات چندان زیادی این گیاه را تهدید نمی کنند. گاهی شپشک ها و یا لاروهای حشرات موجب مزاحمت می شوند. از بیماری های این گیاه می توان به لکه برگی، قانقاریا، پژمردگی ورتیسلیوم و سوختگی بلایت نیز اشاره کرد که معمولا به دلیل شرایط نامساعد محیطی شیوع می یابند.

سنجد جزو معدود درختانی است که آفت و بیماری خاصی نمی تواند در باغات ایجاد خسارت و محدودیت نماید و می توان از بابت هزینه خرید سم و انجام عملیات سمپاشی آسوده خاطر بود.ضمنا به خاطر عدم مصرف سموم شیمیایی، می توان محصول سالم و ارکانیگ به جامعه ارائه نمود.

 

 

بهترین دستگاه آسیاب قهوه صنعتی ترک


: بهترین دستگاه آسیاب قهوه صنعتی ترک

 

بهترین دستگاه آسیاب قهوه صنعتی ترک چه دستگاهی است؟ آیا دستگاه آسیاب قهوه صنعتی ایرانی می تواند امکاناتی مشابه برندهای گرایندرهای صنعتی خارجی داشته باشد. همانطور که  می دانید آسیاب صنعتی قهوه یکی از ملزومات مهم برای کافی شاپ ها و مراکز مرتبط با قهوه مانند قهوه فروشی و ... محسوب می شود. گرایندر قهوه به منظور استفاده در این مراکز لازم است حتماً صنعتی و با عملکرد خوب باشد. زیرا مصرف و کیفیت قهوه در این مدل کسب و کارها بسیار بالا و حیاتی است.

با توجه به تنوع این دستگاه ها در ابعاد و اندازه های متنوع می توانید بهترین دستگاه آسیاب قهوه ترک را با توجه به بودجه و نیاز خود انتخاب کنید.

 

چرا دستگاه آسیاب قهوه صنعتی

همانطور که می دانید آسیاب قهوه صنعتی بیشتر به منظور داشتن قدرت و ظرفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا با این آسیاب به راحتی می توانید حجم زیادی از قهوه را در چند دقیقه با کیفیت بالا آسیاب کنید. همین جا لازم است یادآوری کنم هر گرایندر صنعتی قهوه چنین قابلیتی را ندارد و ممکن است نتواند آسیاب قهوه صنعتی ترک را در برنامه خود داشته باشد در این صورت این مدل از برندها نمی توانند همه نیاز شما را در کسب و کارتان فراهم کنند و به زودی شما مجبور به خرید دستگاه دیگر خواهید شد. از این رو قبل از خرید حتماً دقت لازم به مساله را داشته باشید.

d7_5cb9.jpg

در نظر داشته باشید تیغه های دستگاه باید به گونه ای باشد که بتواند ریزترین آسیاب مثلاً آسیاب قهوه ترک را به صورت پودر یکدست و یکنواخت تحویل دهد. علاوه بر این داشتن فن خنک کنندگی برای گرایندر صنعتی قهوه یک امر ضروری است زیرا این دستگاه با داشتن محزن بزرگ و حجم زیاد قهوه به صورت ناخودآگاه گرم می شود و همین گرما می تواند به سرعت روی آسیاب شدن دانه های قهوه تاثیر بگذارد به بیان ساده تر باعث برشته شدن قهوه و از دست رفتن طعم و مزه اولیه آن می شود. د راین صورت شما مجبور هستید دستگاه را خاموش کنید و کار خود را تا زمان سرد شدن دستگاه متوقف نمایید که این یعنی هما از دست رفتن زمان و انرژی!

اما این مساله برای گرایندر صنعتی قهوه که دارای فن خنک کنندکی است پیش نمی آید! زیرا فن دستگاه، فوراً دستگاه را در حین کار خنک نگه می دارد و شما در ساعت های طولانی هم می توانید آسیاب خود را با همان کیفیت اولیه داشته باشید.

7 نکته مهم برای خرید گرایندر قهوه صنعتی

برای خرید گرایندر صنعتی خوب لازم است نکات مهمی را در نظر داشته باشید برخی از نکات در قسمت های قبلی ذکر شد اما اگر بخواهیم این نکات را دسته بندی کنیم به شرح زیر می باشد از جمله:

  • توجه به مکان استفاده

توجه به نوع مکان و فضای موجود شما می توانید بهترین انتخاب را پیش روری شما بگذارد. زمانی که شما یک مغازه کوچک دارید قطعاً باید دستگاه انتخابی شما نیز متناسب با این فضا تهیه شود. خوشبختانه نمونه های صنعتی حرفه ای در سایزهای کوچک نیز تعبیه شده اند و شما می توانید این دستگاه ها را در برنامه خرید خود داشته باشید.

  • یکدست بودن قهوه

یکی از مهم ترین ویژگی های آسیاب صنعتی خوب، بالا بودن دقت آن است. بدین معنا که گرایندر صنعتی قهوه باید بتواند دانه های قهوه را  به صورت یکدست و یدون هیچ گونه ریزی و درشتی ارائه دهد. این دقت می تواند در کیفیت دم آوری قهوه هم بسیار تاثیر گذار باشد افرادی که به صورت حرفه ای در کار باریستوری فعالیت می کنند می دانند یکی از مهم ترین ویژگی های قهوه خوب، فارغ از دم آوری، داشتن آسیاب مناسب و یکدست است و می تواند روی طعم و مزه قهوه بسیار اثر گذار باشد. این تیغه های آسیاب هستند که می توانند این نقش پررنگ را برای آسیاب کردن بد یا خوب داشته باشند.

  • ظرفیت خوب آسیاب قهوه صنعتی

همانطور که می دانید ظرفیت آسیاب های صنعتی قهوه نسبت به آسیاب های خانگی بیشتر است. اما همین ظرفیت هم در آسیاب های متنوع صنعتی متفاوت می باشد برخی از آسیاب های صنعتی ظرفیت بالایی ندارند و برخی دیگر از مخزن بزرگ برای آسیاب بهره می برند. با توجع ب اینکه خرید این مدل دستگاه بیشتر به منظور آسیاب های زیاد است بنابراین توجه به میزان مخزن و ظرفیت حائز اهمیت است.

  • قدرت موتور دستگاه  گرایندر صنعتی

یکی دیگر از موارد ضروری در کنار داشتن تیغه های عالی، قدرت موتور بالا در دستگاه گرایندراست. همانطور که می دانید دانه های  قهوه بسیار سخت هستند و برای آسیاب آن نیاز به قدرت بالایی است هر چقدر موتور قدرتمند و با توان بالا تعبیه شده باشد این کار به سادگی اتفاق می افتد و درعمر و دوام دستگاه نیز تاثیر گذار است.

  • تنوع در درجه بندی

داشتن تنوع در درجه بندی آسیاب می تواند یکی از مهم ترین نکات خرید باشد. زیرا شما برای دستگاه های مختلف دم آوری قهوه مانند اسپرسو و ... نیازمند داشتن تنوع آسیاب با درجه ریز و درشت هستید. هرچقدر این درجه بندی بیشترباشد قدرت مانور شما نیز بیشتر خواهد بود. در نظر داشته باشید برخی از آسیاب های صنعتی درجه بندی زیادی ندارند و دست شما برای آسیاب باز نیست.

  • ضمانت و خدمات پس از فروش

بعد از بررسی همه موارد عملکرد از جمله تیغه، قدرت موتور، دقت و سرعت به همراه ظرفیت و درجه بندی لازم است ختماً به ضمانت و خدمات پس از فروش آسیاب نیز توجه داشته باشید. با توجه به روند تحریم های ایران، امروز تعمیر و نگهداری دستگاه های خارجی بسیار پرهزینه و سخت می باشد. برخی از افراد محبور هستند به خاطر نبود قطعه دست به خرید مجدد بزنند. از این رو بهتر است از همین ابتدای کار به این مساله را در خرید خود توجه داشته باشید. دستگاه گرایندر صنعتی با طول زمان نیازمند تعمیر و نگهداری است مثل تمام وسایل برقی از این رو باید این هزینه مقرون به صرفه و مناسب باشد.

 

 

گرایندر صنعتی قهوه ترک ایرانی یا خارجی

با توجه به  موارد ذکر شده و وجود تنوع در بازار دستگاه‌های آسیاب قهوه بهتر است برای خرید آسیاب قهوه صنعتی در ابتدا به بودجه خود توجه داشته باشید. دستگاه‌های آسیاب قهوه ایرانی و خارجی همچون تمام لوازم‌های دیگر، در قیمت‌ها و سایزهای مختلفی در بازار موجود هستند که با در نظر گرفتن همه جوانب ذکر شده به همراه بودجه، شما می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.  حتماً فبل از خرید خرید باید اطلاعات خود را از این دستگاه‌ها بالا ببرید تا بتوانید بهترین گزینه انتخاب کنید. یکی از مهم ترین سوالات مشریان این است که آیا گرایندر صنعتی قهوه ایرانی می تواند مشابه برندهای خوب خارجی باشد؟ آیا خرید یک آسیاب قهوه صنعتی ایرانی به صرفه است یا نه؟ باید همین جا یادآوری کنم در سال های اخیر صنعتی قهوه در ایران رشد چشمگیری داشته است و برخی از برندهای توانسته اند عملکرد بسیار عالی و حتی بهتر از برندهای خارجی داشته باشند. یکی از برندهای ایرانی که آسیاب های صنعتی و نیمه صنعتی آن از همه نظر فوق العاده است، آسیاب قهوه یوکار می باشد. این برند با داشتن همه آیتم های خوب یک آسیاب به همراه ضمان و خدمات پس از فروش توانسته بهترین عملکرد را در بین آسیاب های ایرانی داشته باشد و چندین بار صاحب رتبه در نمایشگاه های نوشیدنی و قهوه ایران باشد. برای مشاهده مشخصات آسیاب قهوه صنعتی یوکار و یا قیمت روز این مجموعه می توانید به سایت uokar.ir  مراجعه کنید.

انواع آسیاب های قهوه صنعتی خارجی

آسیاب قهوه بوش
برند بوش یکی از مشهورترین برندهای دنیا است و آلمانی است. این شرکت انواع لوازم برقی‌ تولید می کند که یکی از آنها دستگاه آسیاب قهوه می‌باشد. آسیاب قهوه بوش مدل MKM6003 یکی از این دستگاه‌های این برند است.

آسیاب قهوه همیلتون
آسیاب همیلتون هم یکی از برندهای آمریکایی است که از استانداردهای جهانی پیروی می کند. این برند دارای چندین دستگاه‌ آسیاب قهوه متفاوت است که به بازار عرضه شده اند و هر کدام قابلیت های خاصی دارند.

آسیاب قهوه مونوتک
آسیاب مونوتک نیز دارای آسیاب قهوه‌ مختلفی است.

سخن پایانی:

با توجه به اینکه آسیاب های خارجی، وارداتی هستند و بر اساس دلار محاسبه می شوند به همین دلیل قیمت بسیار بالایی نسبت به آسیاب های ایرانی دارند. از این رو پیشنهاد ما انتخاب یک گرایندر آسیاب قهوه صنعتی با کیفیت خوب ایرانی است که بتواند ضمانت و خدمات پس از فروش نیز ارائه دهد. از این رو شما می توانید بهترین آسیاب را با هزینه مقرون به صرفه ای بخرید و از بابت تعمیر و نگهداری هم خیالتان راحت باشد. یکی از آسیاب های محبوب و مشهور ایرانی که توانسته تمام استانداردهای جهانی را مشابه برندهای خارجی داشته باشد و درجه بندی بسیار متنوع به همراه مورتور پرقدرت و فن خنک کنندگی، تیغه های بسیار عالی، خدمات پس از فروش و نمایندگی در سراسر کشور تامین کند برند یوکار است. این برند در سه نمونه آسیاب قهوه صنعتی یوکار، آسیاب قهوه نیمه صنعتی یوکار و آسیاب قهوه حرفه ای کوچک تولیدات عالی داشته است وکه هر سه نمونه قابلیت دستگاه آسیاب قهوه صنعتی ترک را دارند. علاوه بر این جالب است بدانید تنها آسیابی که توانسته پرتی قهوه را به حداقل (به صفر برساند) همین آسیاب می باشد و بسیار مورد توجه بازار داخلی و خارجی قرار گرفته است.

منبع:  https://www.shomanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-89/1029260-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%DA%A9

فروشگاه اسباب بازی و سرگرمی های رادیو کنترلی


فروشگاه اسباب بازی و سرگرمی های رادیو کنترلی آسیاوند مرجع اصلی عرضه  ماشین کنترلی در ایران.

اسباب بازی ماشین کنترلی

آسیاوند مرکز خرید اسباب بازی ماشین کنترلی با ارائه انواع RC CAR  و سرگرمی های اسباب بازی رادیویی زمینی مانند ماشین کنترلی بنزینی آفرود همچنین ماشین آلات راهسازی آرسی همچون بیل مکانیکی و لودر شارژی در  کشور همراه با تضمین قیمت ارزان و اصالت کالا است.

m1_od26.jpg

 

ماشین کنترلی بنزینی دارای زیر مجموعه های آنرود و آفرود و سبک های باگی و تراک می باشد که بسته به نیاز و بودجه کاربر از سطج قیمت متفاوتی برخوردار است.

اسباب بازی های زمینی از برند های متنوعی در دسترس هستند که با توجه به تنوع قیمت و کیفیت نیاز به بررسی و تحقیق پیش از خرید این سبک ویاسل ضروری می باشد.

فروشگاه آسیاوند با کاردی مجرب آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز و علاقه مندان به دنیای آرسی است.

 

ماشین آلات راهسازی کنترلی

همان گونه که پیش تر اشاره شد بخش مهمی از اسباب بازی های آرسی شامل ماشین آلات راهسازی کنترلی می شود که در دسته حرفه ای محصولات متنوعی وجود دارد.

برند هوینا و دبل ای از تولید کنندگان اسباب بازی راهسازی حرفه ای هستند. فروشگاه آسیاوند مرجع اصلی عرضه محصولات هوینا و دبل ای در ایران عرضه کننده مدل های متنوع بیل مکانیکی کنترلی هیدرولیک و لودر آرسی شارژی می باشد.